alt
alt
Prague
alt
Art at Site  www.pragueart.info George and Martin of Cluj Saint George
Artist:
Title:
Year:
Adress:
Website:

George and Martin of Cluj

Saint George

1373
3rd Courtyard of Prague Castle
Website
www.waymarking.com:
Jezdecká socha svatého Jiří zabití draka, jeden z klenotů gotické umění, je možná první jezdecká socha v českých zemích být postaven venku na veřejném místě.
Dne 3. nádvoří Pražského hradu si nemůžete nechat ujít gotickou jezdecká socha svatého Jiří zabití draka. Tato socha, dnes část kašny, je možná první jezdecká socha v českých zemích být postaven venku na veřejném místě.
Bronzová socha, jejíž originál je v Národní galerii, byl obsazen v roce 1373 ze strany slévače George a Martin Cluj. To je považováno za pravděpodobně nejstarší přežívající volně stojící socha v Čechách umístěna pod širým nebem. Gotické sochy jsou obvykle připojeny k stěnách chrámů a klášterů, které tvoří pouze doplněk k dekoraci, a často ani skončil na zádech. Socha svatého Jiří však byl považován za umělecké dílo v jeho vlastní pravý, s vlastní zásluhy, a proto si zaslouží být umístěna samostatně. Zatím není známo, kdy je jeho přesné umístění bylo původně, ale při velké rebuiding hradu architekta Josipa Plečnika (1920-1934), že sem byla umístěna v rámci nově constitued fontány.

www.vanderkrogt.net:
Římský voják ze Sýrie Palaestina a kněz v stráže Diokleciána, jeden z Čtrnácti svatých pomocníků. On je zvěčněn v příběhu svatého Jiří a drak.
Socha nemůže být klasifikován jako jezdecký pomník. To líčí vrcholný okamžik St George legendy o Jacoba de Voragine, kdy světec na koni narazí na draka na zem se svým kopím, aby princezna jej pak vedou pryč, připojené k opasku, na osvobozené město. Kompozice je definován hlavní svislé osy, reprezentované (ztracený) kopí, kolem které se kůň, jezdec a drak obrátit. Mezi středověkými památkami, to je jediný přežívající provedení tohoto motivu ve velkém, trojrozměrné bronzu práce. Motiv, s dynamickým, revolvingových složení, se často nachází v obrazech a reliéfy. Kromě reliéfy a sošky, autor upozorňuje na nejbližší analogii k pražské sochy: iluzivní malbou z St George sochy na konzole, popraven Giovannino dei Grassi na ostění severní sakristie v milánské katedrále v 1395.
Při té příležitosti, Giangaleazzo byla povýšena na vévodství Václav IV, král český a římský (nebo spíše jeho zplnomocněný Benešem Choustník). I když, v budoucnu, soud, na které byl v Praze plastika je identifikován, spolu s osobou, která jej objednává a osobou, která navrhl model (včetně potvrzení role bratrů Cluj), a to i v případě, že cesta sochy do Prahy je po rekonstrukci, bude pracovat i nadále svědectvím inspirujícího vlivu severoitalského prostředí.

www.theepochtimes.com:
Vždycky je něco zvláštního ve vzduchu, pokaždé, když se dostaneme přes sochu svatého Jiří zabití draka. Jeho skladby jsou některé z nejdynamičtějších, živý, a napjatá. Inspirují nás s jeho hrdinství, odhodlání a vůle zachránit lidi z tohoto špatného draka.
Cítíme se v pohodě, když znovu si uvědomil, že zlo dostane jeho božské odplaty. Ale je socha svatého Jiří, který nám říká, ještě více, a to je "St. George Skolení draka "socha z Národní galerie v Praze.
Tento starý a malý gotická socha je první známý jezdecká socha, která není spojena s konkrétním objektu a že zdobené na otevřeném prostranství. Byl odlit v roce 1373 dvěma rumunskými sochaři z Cluj, Martin a George, na příkaz krále Karla IV, na brát si jeho syn Zikmund Lucemburský, s Marií z Anjou, dcera uherského krále Ludvíka Velikého.
Poté, co byl přesunut z místa na místo po celou dobu na Pražský hrad, socha konečně našel své místo v písmem jižní brány katedrály svatého Víta, v blízkosti malé fontány.

Translation:
www.waymarking.com:
The equestrian statue of St. George slaying the dragon, one of jewels of Gothic art, is perhaps the first equestrian statue in Czech lands to be erected outdoors in a public place.
On 3rd Prague Castle Courtyard you can not miss the Gothic equestrian statue of St. George slaying the dragon. This statue, nowadays a part of fountain, is perhaps the first equestrian statue in Czech lands to be erected outdoors in a public place.
The bronze statue, whose original is in the National Gallery, was cast in 1373 by the iron founders George and Martin of Cluj. It is considered probably the oldest surviving, free-standing statue in Bohemia sited in the open air. Gothic statues are normally connected to walls of cathedrals and monasteries, forming only an addition to the decoration and frequently not even finished at the back. The statue of St George however was regarded as a work of art in its own right, with its own merit and therefore worthy of being sited independently. So far it is not known where its precise location was originally, but during great rebuiding of the Castle by architect Josip Plecnik (1920-1934) it was placed here as a part of newly constitued fountain.

www.vanderkrogt.net:
Roman soldier from Syria Palaestina and a priest in the Guard of Diocletian, one of the Fourteen Holy Helpers. He is immortalized in the tale of Saint George and the Dragon.
The sculpture cannot be classified as an equestrian monument. It depicts the culminating moment of the St George legend of Jacobus de Voragine, when the saint on horseback strikes the dragon to the ground with his lance, so that the princess can then lead it off, attached to her belt, to the liberated city. The composition is defined by the main vertical axis, represented by the (lost) lance, around which the horse, rider and dragon turn. Among medieval monuments, it is the only surviving execution of this motif in a large, three-dimensional bronze work. The motif, with its dynamic, revolving composition, is frequently found in paintings and reliefs. Aside from reliefs and small statues, author draws attention to the closest analogy to the Prague sculpture: the illusive painting of a St George sculpture on a bracket, executed by Giovannino dei Grassi on the jamb of the northern sacristy in the Milan cathedral in 1395.
On that occasion, Giangaleazzo was elevated to a dukedom by Václav IV, King of Bohemia and of the Romans (or rather, by his plenipotentiary Benes of Choustník). Even if, in the future, the court at which the Prague sculpture was made is identified, along with the person who commissioned it and the person who designed the model (including confirmation of the role of the brothers of Cluj), even if the journey of the sculpture to Prague is reconstructed, the work will remain a testimony to the inspiring influence of the northern Italian milieu.

www.theepochtimes.com:
There’s always something special in the air every time we get across a statue of St. George slaying the dragon. Its compositions are some of the most dynamic, alive, and tense. They inspire us with his heroism, determination, and will to save the people from that bad dragon.
We feel at ease while realizing again that evil gets his divine retribution. But there is a statue of Saint George that tells us even more, and that is the “St. George Slaying the Dragon” statue from Prague’s National Gallery.
This old and small gothic statue is the first known equestrian statue that wasn’t linked to a particular building and that decorated an open space. It was cast in 1373 by two Romanian sculptors from Cluj, Martin and George, at the order of King Charles IV, on marrying his son, Sigismund of Luxemburg, with Mary of Anjou, daughter of the Hungarian king, Louis the Great.
After having been moved from place to place throughout the Prague Castle, the statue finally found its place in font of the south gate of the St. Vitus Cathedral, close to a small fountain.